Sunday, September 15, 2013

Yang Tidak Sempurna.

Aku memilih untuk berusaha.
Berusaha untuk kita.

Kau memilih untuk berserah.
Berserah kepada yang maha Esa.

Aku lupa, Tuhan ada.

Kau lupa, kerja keras itu yang utama.

Kita sama-sama memilih jalan
Jalan yang membawa kita ke tempat yang dituju
Aku memberontak.
Kau gagah berjalan.
Tapi aku masih terus berjalan, cuma aku penat.
Tenaga dah habis ku gunakan.
Begitu juga kau.

Sekarang kau dihadapan aku memberi wajah itu.
Dan aku,
"Dulu masa aku kerah peluh yang ada, kau kata serahkan pada takdir.
Sekarang bila aku berserah, kenapa kau paksa aku untuk berusaha semula?"




p/s: sebelum kita menyerahkan hidup pada takdir, ingat bahawa Tuhan meminjamkan nyawa untuk kita berusaha. Selagi ia tidak melanggar kuuasa yang maha Esa. Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment