Friday, September 21, 2012

Si Perempuan Itu

Salam. Hi semua!!! Hari ni kita nak cerita sikit kisah satu perempuan nie.Jiwang sikit la kot tapi kita suka. Untuk kita, setiap cerita itu terjadi, lebih awesome dari movie atau filem walaupun mungkin, jalan ceritanya tak sehebat filem.

"Jangan menidakkan sesuatu yang mungkin untuk kita. Si dia mungkin tak sesempurna lelaki lain, tapi cuba tengok ketidaksempurnaan dia. Dia berani. Dia berani untuk menyayangi si perempuan itu. Dia berani berhadapan hidupnya malah memperjudikan masa depan dia buat seseorang yang tiada keistimewaan. Siapa yang tak istimewa? Si perempuan itulah! Si perempuan yang layak dikata seperti, 'masih ramai yang cocok untuk kau, wahai lelaki, tapi kenapa perempuan itu?' Tapi buat masa sekarang, si dia masih teguh dengan dengan pilihannya dan Si Perempuan Itu berharap, piihan si dia tidak beralih. Walau waktu kian berjalan. Kerana, untuk Si Perempuan Itu, ketidaksempurnaan lelaki itu mampu menjadi kesempurnaan Si Perempuan yang tidak istimewa  seterusnya wujudlah.. kisah kita. Si lelaki kerap kali menyebut, 'hidup ini saling melengkapi'. Bukan senang nak mulakan hidup yang baru. Banyak juga dugaan yang datang pada Si Perempuan itu. Ada yang tidak setuju. Ada yang tidak terima. Ada yang suruh berjaga-jaga, takut nanti ditinggalkan si dia. Si perempuan itu diam. Bukan kelu lidah. Cuma satu reaksi sahaja yang dipamerkan, iaitu 'senyum'. Barangkali mereka masih peduli. Si perempuan itu juga percaya, si dia pasti punya dugaan tersendiri untuk ditempuhi. Kalau si dia mampu, kenapa bukan Si Perempuan Itu? Sebab si perempuan itu percaya, yang si dia harus kuat. Bila si dia kuat, Si Perempuan Itu pasti mampu. Sejauh mana hala tuju ini mampu melebarkan sayapnya? Sejauh yang mungkin, barangkali.. Si Perempuan Itu sering mengingatkan, bahwa bukan senang untuk menyayangi. Bukan senang untuk percaya. Bila sayang dan kepercayaan itu sudah dipupuk, jangan sia-siakannya kerana moment selepas itu takmungkin akan sama seperti dikecap dahulu. Takmungkin sama."

Lalu, Si Perempuan Itu berterima kasih atas kurniaan Si Dia buatnya. Semoga segalanya  mampu ditempuh. Jika hilang sekalipun, biarlah hilang dalam rasa cinta yang mampu dibawa hanya kerana Allah swt. Wallahualam.

p/s: Pilih pasangan hidup, sekali. Seumur hidup...

Monday, August 13, 2012

Syurga Kita

Malam berakhir, pagi pun sudah menanti.
Apa yang terjadi belum tentu berulang kembali.
Macam, "benda yang paling jauh dari kita adalah masa lalu"
Dan
"benda yang paling dekat dengan kita adalah kematian'.

Jangan mengeluh
Jangan melenting
Jangan memberontak
Jangan berhenti
Jangan mogok
Jangan paksa.

Mereka kata jangan hadapi??? Jangan...
Tak usah biarkan ia berlalu, berteka-teki.
Hati yang kita miliki. Kita punyai. Bukan milik hakiki.
Atau bukan milik kita lagi? *sinis*

Dabik dada kamu.
Jangan buta hati, celik mata aja.
Jangan buta hati sampai taknampak jalan.
Jalan ke syurga.

Thursday, August 2, 2012

Rentak Hati Kamu

Sampai masa, hati bimbang.
Mengapa?
Rentak tarian hati kamu mungkin bukan milik kita selamanya.
Mengapa?
Masih ada yang lain meraih dan mengcapai tangannya saat aku ingin menghulurkan milikku.
Kaku.
Kelu.
Sayang, hatiku pilu.

Sunday, May 13, 2012

Saat

Saat waktu itu hadir,
Aku seolah memperalatkan masa.
Ibarat, waktu itu aku yang tentukan.

Saat ia berkumandang,
Aku seolah memekakkan telinga.
Ibarat, alunan itu tidak berlagu.

Saat jiwa ini sentak,
Aku persembahkan diri ini padaNya,
Ibarat anak kecil yang kehausan susu ibu.

Saat nanti ia memanggil,
Saat tibanya untuk kembali,
Saat itu pasti.

Ibarat aku meminta waktu itu kembali.
Ibarat aku ingin diputarkan ,apa yang berkumandang.
Ibarat aku takmampu untuk tinggalkan.
Aku bertahan.

Kau.. Tiada lagi saat yang dapat diibaratkan seperti apa apa.
Kosong.
Tawar.
Hilang.
Umpama aku yang terus
..untuk terus
dan terus lagi..
Bernafas juga bernyawa.
Hidup? Ataupun mati?
Huhh! *sinis*

 Selalu ingat,dari mana datangnya kau.

Friday, April 6, 2012

Perjalanan Waktu

Dalam masa aku takmenulis blog dekat setahun,banyak sangat perkara yang aku tempuh. Kira,taklari la pepatah "perjalanan masa mendewasakan kita" . Mungkin ada yang berpendapat, "perjalanan hidup aku constant,tak ada apa pun yang Mendewasakan aku". Oh,ini tersangat menarik untuk di beritahu. "Hidup kau tak constant lah sebenarnya,cuma mungkin kau tak sedar atau kau tak ambil tahu"

Sorry,tapi itu la hakikat bila kita terlalu ambil mudah untuk semua benda like you know.. "Take it easy"... not all the thing seems to be so easy buddy...

Aku hilang kawan. Aku dapat kawan. Aku hilang kepercayaan. Aku dapat betrayal. Banyak.. banyak.. Tak cukup membantu ke perkara nie dalam mendewasakan aku? Dewasa.. dewasa... Sampai pada satu tahap,aku takut sebab usia taknak semakin berkurang. apa yang aku dah capai? Pada masa semuaorang tengah berperang dalam haluan masing-masing,aku macammana pula? Dan sekarang masa itu milik aku. Aku takpunya masa tapi masa memiliki setiap inci dari diri aku.

Sayang,aku terlalu pandai berkata-kata sampai kata-kata itu terbang pergi tinggalkan aku. Sama macam perjalanan waktu yang takpernah tunggu aku. Jadi untuk apa aku menanti? Tak ada apa yang pasti. Kalau masih nak bertahan dengan takgerak, perjalanan masa tak akan bawa apa apa erti pun. Terus melangkah. Jangan berhenti. Supaya satu hari nanti bila aku menoleh,aku boleh berkata "perjalanan masa aku terlalu bernilai untuk di undur kembali"

Mulakan dengan Bismilahirahmanirahim :)

Saya kembali bertulis

Assalamualaikum semua :)
Dekat setahun blog nie menyepi.
Hari nie, kita nak mulakan kembali berblogging!
Takkisah lar kalau tak ada orang follow pun.
Kisah mumai akan mula semula.