Friday, November 12, 2010

MAAF

memandangkan first sem sudah habis,jadi aku dedicate entry ini buat member-member kelas BMD1BG,LEVEL-MATE,ROOMMATE,KWN2 SEPERJUANGAN dan semua yg mengenali.. aku manusia biasa,bnyk buat salah,akukan suka lukakan hati semua org disekililing,jadi dikesempatan ini..sama-samalah kita renungkan

berapa nilai harga sebuah kemaafan?
kenapa mesti memohon kemaafan?
kenapa harus memaafkan?
bila minta maaf,apa yang dapat kita rasakan?
apa pula perasaan orang yang dihulur tangan memohon kemaafan?
ikhlas? atau sekadar syarat?
perubungan atau persahabatan terbatas?
hhhhhmmm..*mengeluh**
salah aku?
salah kau?
salah kita?
salah dunia?
semoga kita temui jalan terbaik
aku tetap aku
susah sangat bila detik itu perangi jiwa
tapi..mahu belajar
dan terus belajar
supaya ia
tidak
tandu.

kawan,dunia yang fana ini selalu tipu kita. eh,no! kita yang selalu tertipu dengan dunia yang fana ini. kita selalu mempersoal tapi tidak menyoal diri sendiri. salah ke? maaf ke? jangan assume yang orang disekeliling dapat baca perasaan kita. jangan juga terlalu mengikut rentak mereka sehingga kita yang tersiksa. nora danish cakap, "hidup cuma sekali,so kita enjoy" tapi aku cakap "hidup memang sekali,tapi kita tidak akan enjoy jika kita tak dapat mencari dan melawan mentati realiti yang menjentik pintu hati kita.

6 comments: