Sunday, June 20, 2010

Kadang-kadang

Kadang-kadang kita rasa mcm nak nangis


Kadang-kadang kita rasa mcm nak jerit

Kadang-kadang kita rasa mcm nak MATI (*rasa je..konon2.. tp xbrani pnye… ;) )

Kadang-kadang kita rasa mcm nak give up

Kadang-kadang kita rasa mcm nak terjatuh

Kadang-kadang kita rasa mcm nak peluk je sesape yg ada depan kita

Kadang-kadang kita rasa mcm nak sepak2 jer muka dia

Kadang-kadang kita rasa mcm nak melayang

Kadang-kadang kita nak terbang

Kadang-kadang kita nak sesuatu yg dah jadi tuh jd balik (*sbb dlm kpla da ada plan ;p)

Kadang-kadang kita  MENYESAL

Kadang-kadang kita rasa

Kadang-kadang kita faham

Kadang-kadang kita mengalah

Kadang-kadang kita TAK nak kalah

Kadang-kadang kita lupa

Yg kadang-kadang kita selalu memikirkan org lain lebih JAUH dari pikirkan diri sendiri

Dan kadang-kadang bila kita lakukan sesuatu kita selalu merungut

Kita mungkin tak sedar.. tp bila kita dah berjauhan baru kita rasa

Yg KADANG-KADANG tuh,kita nk buat lagi.. nak hargai semua disekeliling kita

Kerana sesungguhnya segala yg terjadi itu adalah pengalaman yg terindah dlm hidup kita

Bukan utk KADANG-KADANG tp utk selamanya…

Monday, June 7, 2010

Curahan Cinta Niagara


Masa masuk je MPH,Mid Valley.. benda pertama yg masuk kat kepala adalah NOVEL. rasanye da lama sngt xshopping novel,sementara ada masa nk baca baik beli. Well..sbnrnya aku jumpa CCN.. tertarik tgk tajuk and cover dia tp ble tgk PTS one..cam ragu2 sbb selalunye PTS one nie lebih berkonsepkn citer2 remaja biasa2 je.. tp ada 1 benda yg buat aq terpana kejap...
Kita sering kali bertanya, “Kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan?”


Kita sering kali bertanya, “Kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan?”

Quran menjawab, “Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bagimu. Boleh jadi kamu menyayangi sesuatu padahal ia buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” Surah al-Baqarah, ayat 216
melihatkan perenggan terjemahan ayat Al Quran di kulit buku, sekaligus mengubah persepsi awal. CCN ini bijak menggunakan ayat Quran disesuaikan dengan jalan cerita dan mesej.


"Curahan Cinta Niagara memberikan persepsi bahawa sesiapa mampu berubah malah dapat memberikan manfaat kepada orang lain. Itulah salah satu ciri peribadi Muslim yang cuba diterapkan penulis dalam novel ini. Persoalan rakan yang baik untuk natijah baik juga diketengahkan dalam pemilihan sahabat.


Penulis juga cuba untuk membuatkan pembaca memahami dua sisi jantina berbeza – sebagai lelaki dan wanita. Lebih banyak guna sudut pandang ketiga. Namun ia banyak tertumpu kepada watak Mira Zahila. Ya sebab cerita utama datang darinya." by - http://fauzanibrahim.wordpress.com/2008/05/13/curahan-cinta-niagara-ccn-maya-iris/

cerita nie mmg memberi kepuasan,keinsafan dan ketenangan... dr citer nie aq belajar bahawa semua soalan ada jwpnnye.. semua masalah ada penyelesaiannyer.. yg penting kte kne BERUSAHA,BERDOA,BERTAWAKAL.


Saturday, June 5, 2010

es ci eh oh oh el

When u pronounce carefully,it is actually ~ es[S] ci[C] eh[H] oh[O] oh[O] el[L] *picca by jija n casey

Methodist Girls' School ,Kuala Lumpur *tmpt aq belajar,menyetan,bergurau,bermain2,marah,suka,gembira.sedih dan sebagainyer.. semua terjadi di sini.
"I hope we'll be friends forever, together we'll always be. I don't think you understand just how much you mean to me. And one day when we part our ways, we'll think back to the past and think about how happy we are 'cause our friendship will always last."
my school compound. well.. its not too much when i said i have a very beautiful school. very-the-greeny!!

hhahhahahha..conteng dewan mse training english drama competition..tahat jugak kn.. ;p

this is nazurah..nie 5M..kteorg buat pape pong,sure gelak...

nie Ren-Ling *partner yg 2 thn duduk sblh aq dlm kls..Xcelent bdk nieh!

well..sbg kapten kelas yg bdedikasi,mmg busy slalu *tgk r time uat keje pong ble senyum2 kambing.

*ok this part time kteorg xda nk buat pape n xble kuar kelas,so kelas mmg huru hara..mcm2 sence tp cukup lah yg nie aja tuk kali nie.. hahahahahahha

~main rubic cubic

~cam shoring 8tgk ar cangkul pon ada dlm kelas 5M

~time nie semua bercampur (berdandan+gosip+mengutuk+berckp smpai ketawa gler2..mcm2 lahh )

*time nie ada lah yg buat lawak bodo nie (5M nie xble org buat lawak,kalo Sajrina da ketawa,1 kelas pon ketawa jugak..susahh..)hahahaha
*allright..this one time serious!!

*this pic from jija..mmg candid *baik gak kteorg nie...;))

*ini pon.. nie rasanye mse 10th period,dlm kol 1.30ptg da nk balik umah dah...

physics time!! mak ai..

*ble ngantok cynthia tido..anytime dia rasa ngantuk.. hahahaha
adele baiknyer borak dgn saji.....

seriously I need Ms Low Mai Keok.. man... berat badan naik berkilo2..kalo dia taw..mampos.. P.E dgn dia ppeerrgghhhhh.. mmg fit lah!!! i miss u miss low!!

Thursday, June 3, 2010

When Suddenly...

ok..this entry might be short bt meaningful.
Well.. i'm actually listening to Selamat Malam-Faizal Tahir... here in my room.. when i'm look behind,my sister already fall asleep.. the only thing that accompany me is my Lappie's Light.. hhhmmm

I'm suddenly thinking about myself. Why? Where? When? How? Who? n so on.. i'm a kind of person that dont really thinking about myself  seriously,but tonight... i dunno...

I'm not perfect..for me,my life just as normal as other ppl life,but can i survive? *ppl will say, "yes,ofcos dear..u r already 18yrs..i'm sure u can"
But deep in my heart,i just don't get it. I cant see myself atleast 5yrs after this..ooohhh nooo!!

and I think It's only when we truly know and understand that we have a limited time on earth -- and that we have no way of knowing when our time is up -- that we will begin to live each day to the fullest, as if it was the only one we had.

BTW,Evelyn Underhill had said that..We spend most of our lives conjugating three verbs: to want, to have, and to do.
You've gotta have hope. Without hope life is meaningless. Without hope life is meaning less and less....hhhmmm..BUT what i always see and its happen actually is that Things which you do not hope happen more frequently than things which you do hope. uummmpphh!!!


Before I end up everything.. well.. what i wanna say just Once you choose hope, anything's possible.

Selamat Malam..& I do hope That tomorrow we'll still can open our eyes to love everyone besides us..

Wednesday, June 2, 2010

Adakah ini Yang Terakhir Kalinya?

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman..
Persahabatan ini memang tak disangka-sangka. Kami ramai.. ada yg prnh jumpa,ada jugak yg xprnh berjumpa tp kami tetap berhubung.


Kami adalah SATU.

Bila dgn mereka,semua pun boleh terjadi.. “Bila seorg dr kami gembira,mencurah2 ucapan tahniah….” Tp “bila seorang dr kami sedih,semua akan cuba memujuk.”

Itulah kami. Satu..tiada duanya..
Semua orang tak boleh jadi kami sebab kami adalah kami!

“berlari laju..”
“Hadirmu,bicara,senyuman..satu-satunya..”
“fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu”
“terimalah yg ku mampu beri untuk kamu”
“siangkn tiba bercahaya,bermula baru semua untuk mu”
“sampai syurga ku cintamu”
“kenapa terlalu serious? Dgr lah muzik”
“itu lah aku..padamu..”
“sekian…terima kasih!”

*ITULAH KAMI..ADA SESIAPA BLE CKP,APE KAMI NIE??


Kami hanya manusia biasa yg berkawan dgn semua org tanpa pilih warna kulit,size badan mahupon ketinggian seseorg TAPI jiwa kami..pnye soul yg tersendiri…
~ ~ mahu menggelarkan dr ini SEMESTA tp rasanya,masih tidak layak kerana sy masih belum mencapai target seperti kakak2 SEMESTA yg lain… MIAHAHAAHAHAHHA!!
Persahabatan yg baru saya bina tidak sama sekali goyah mahupun roboh dek angin kencang tapi… dalam kegembiraan atas kejayaan kakak2 semesta masih ada rasa hiba kerana akan berjauhan dengan mereka..

Soalan Lazim yg biasa ditanya kepada diri sendiri ;



1) Diorg ingat x kat kita lg?
2) Agak2 lah,diorang tuh mesti terus senyap je nanti kan?
3) Hari nie semua sedih2..tp esok agaknye semua buat haluan sendiri..
4) Mesti diorg jumpa kawan br yg lg gorgeous kn?
5) Mesti lepas nie dah xsama mcm sebelum2 nie?

# yg num 5 tuh correction yer.. sbb everythings changes.. hari nie xkan sama dgn semalam mahupon esok,jd kita kne terima semuanya dgn redha… walopon hari esok xsecerah hari ini or vice versa.

Seandainya hidup ini punca perpisahan… biarlah kematian menyambungnya semula, tapi seandainya kematian punca perpisahan… biarlah hidup memberi erti yang nyata..